Totalul afișărilor de pagină

vineri, 26 ianuarie 2018

EU NU-MI ASCUND PRIVIREA


Au trecut mulţi ani,mai exact 168 ani de la naşterea marelui poet                                                 naţional
                M I H A I   E M I N E S C U
                                                supranumit
"LUCEAFĂRUL POEZIEI ROMÂNEŞTI"


Pentru mine,Eminescu a fost,este şi va fi cel care
prin poeziile,basmele fantastice şi lucrările sale 
de critică literară şi publicistică,mi-au dezvăluit sensibilitatea sufletului omenesc,frumuseţea na-
turii,a plaiurilor româneşti,ale poveştilor despre
o lume supranaturală,care m-au încântat intro-
ducându-mă într-o zonă misterioasă,fascinanntă
😇❤
                                             DOI  AŞTRI
                                                                                
                                            Am văzut doi aştrii
                                           Strălucind albaştrii
                                           Sub o frunte-n vis
                                           M-a-necat seninul
                                           Când privii divinul,
                                           Blândul lor surâs
                                           Şi mi-am zis în mine:
                                          "Înger cu lumine
                                           De-un adânc noroc...
                                           Din a vieţii tale
                                           Înflorită cale
                                          Cum nu stai în loc?"

                                                            poet MIHAI EMINESCU                                                                      
Din ce în ce mai puţin se vorbeşte despre:  

*"oameni adevăraţi"...poate că au devenit atât de rari?....poate că
este o specie pe cale de dispariţie???

*"prietenie adevărată"...a ajuns cumva o utopie????

*"corectitudine"...mi s-a răspuns cu un hohot de râs hahaha...
adicătelea se dorea să mi se atragă atenţia:"Hei,tu! Pe ce lume trăieşti???Acum se merge pe principiul:Eşti om cu mine,eu nu sunt obligat să fac la fel,pentru că am obligaţii MARI !"

*bunătate"...eiiiii!!!!! aceasta a devenit un concept perimat???? 
A fost scos din dicţionar?Pentru că,abia se vede...Tot săracul,dă-
ruite celui mai sărac decât el!!!!

Şi totuşi,oamenii adevăraţi,prietenia adevărată,corectitu-
dinea şi bunătatea rezistă,orice ar fi,indiferent de distan-
ţă,de trecerea timpului şi de vicisitudinile vieţii(citat de
Elena Sîrbu..offff..am fost şi rămân o optimistă...Eu sper
că nu am ajuns"ultimul mohican"...) 

Everyone talks about "real people about real friendship," about fairness, goodness ... but each interprets these qualities, as he believes himself! Yet, real people, real friendship, fairness and kindness resist, whatever, regardless of distance, the passage of time and the vicissitudes of life. (Quoted by Elena Sirbu)

EU  NU-MI  ASCUND  PRIVIREA ! 

de Sîrbu Elena

Eu nu-mi ascund privirea

când vremurile curg

pâraie de noroaie,

mocirle ...se tot scurg...

**

Eu nu-mi ascund nedumerirea!!!

Părem neputincioşi când,

aşteptăm neliniştiţi,vociferând

şi ascultăm nervoşi...

Cuvinte măsluite de politicieni veroşi

ce,cu emfază-ncearcă amăgirea,

s-ascundă plăsmuirea...!!!...

Cât sunt de mincinoşi!!!!!

***

Ei spun că sunt cu mult mai buni ca alţii....

C-atunci când au avut puterea,

S-au preocupat asiduu,ascuţindu-şi colţii

"Muncind"...ca să le mai creasc-averea!


I  DO  NOT  HIDE  MY  EY

of:Sîrbu Elena

I do not hide my eyes
when  quicly the times isflow
The rivulets...become the creek of mud..
...like a black swamp ...
                                                   as a black swamp,which flows slowly
                                                                             **


                                                          I do not hide my perplexity !!!!
                                                           I we seem helpless when,
                                                           we wait  in the rain,
                                                            and we listen nervously.
                                                 the words by that  manipulate by the dishonest and greedy politicians..
                                                 They with bombast try to hide that they are liars...
                                                                            ***
                                                 They say they are much better than others.
                                                 That when they had power,
                                                 They is worried,..."sharpening the their teeth"
                                                 How to make them more wealth!

L-am rugat pe DUMNEZEU să mă apere de duş-
mani...şi brusc,au dispărut câţiva prieteni!
....Da,da,da...am mai spus asta...dar am simţit nevoia să accentuez
pentru că,"am avut parte" de ceva de care nu credeam că o să
"beneficiez":răutatea veninoasă a falşilor prieteni,care te lovesc
pe ascuns,iar în faţă îţi surâd strâmb...😕😖😞😟😠😡😢😱
Dar,eu consider că am ajuns la vârsta înţelepciunii,când nu trebuie să mă exaspereze ceva...
Poate că..ar fi ceva...poate lipsa celor mai elementare noţiuni de educaţie şi  bună creştere de care dau dovadă mulţi tineri,ce se la-
să "telecomandaţi"...dovedind astfel,că la vârsta la care trebuiau să fie pregătiţi pentru a munci pentru a avea o viaţă mai bună,
mulţi dintre ei, aleg căi mai puţin...spre"deloc recomandate" ,ceeace dovedeşte absenţa ,în mare măsură a pregătirii şcolare...Din nefericire,mulţi nu ştiu nici să vorbească,nici să scrie româneşte😳😲😱,folosind vorbe triviale,sau pocind vorbirea cu un soi de "romgleză"...o amestecătură de injurii şi jumătăţi de cuvinte luate... de niciunde...toate,asezonate cu o prostie imensă(de care am impresia că nici nu sunt conştienţi),
prostie pe care unii o etalează ca pe un trofeu,profitând de orice prilej ,să o fluture ca pe un stindard al analfabetismului...
"Dacă văd o nedreptate şi nu fac nimic s-o îndrept,sunt laş."-
.........................................................................(Confucius)


Un frumos asfinţit,admirat de la fereastra mea....


Zilele trec rapid ca şi cum nu au fost niciodată,lăsând în urmă amintiri,regrete,
bucurii,împliniri,dezamăgiri...toate de-a
valma...


(PS. Studiaţi cu atenţie fotografia!!!!!...mai exact,cerul!)
Si mâine va fi o zi....Oare cum va fi??
Ecouri adunate din haosul astral
Răsună şi-acum în asprul suflet mineral,
Cu fire de aur smulse solarelor sisteme,
Mai repede ca vremea...alunecând prin vreme...
versuri de AL.A.Philippide
Clipele picură...pic...pic...Oare de ce timpul nu a îngheţat din cauza gerului???Clipele picură...pic...pic...Pe scoarţa copacului stingher...Şi se preling...spre rădăcini...Ca un mănunchi de perle mici...Pentru pitici....versuri  de : AL.A.Philippide


ACESTA   ESTE  UN   PAMFLET.....!!!



Realizat şi postat de SÎRBU ELENA(alias ,Liana Elianas),
profesoară de matematică pensionară,din oraşul
Constanţa,Roumania.


Copyright - All Rights Reserved.


Copyright - Toate drepturile rezervate 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu