Totalul afișărilor de pagină

vineri, 2 septembrie 2011

1)GLICINA..........2)O INTAMPLARE INEXPLICABILA

  1)  După ce ne-am cumpărat căsuţa de la Lumina,am început să studiem toate albumele,revistele si toate publicatiile  ce contineau informatii  privind  plantarea  si ingrijirea  plantelor ornamentale.Atentia ne-a fost imediat atrasa de GLICINA.Am reusit să aflăm că la plantaţia de la Stefăneşti (lângă Bucureşti) s-ar găsi  puieţi de vânzare.Am făcut comanda si am plătit foarte mult pe câteva plăntuţe firave ,cu o rădăcină mică care ne-a dezamăgit,dar nu ne-a descurajat.Am plantat cei 5 puieti si am continuat cautarile.Probabil,enervati de intrebarile noastre insistente,vanzatorii de la magazinele de specialitate,au inceput sa aduca glicine  de pe alte meleaguri,dar la preturi fantastice.Am reusit totusi sa mai achizitionam inca doua,care s-au dezvoltat cu mare greutate.Am asteptat 7 ani pana au inflorit:albe,mov si albastre (glicina roz nu a inflorit deloc,a crescut  putin,dar foarte greu) .
Le-am fotografiat.Va plac aceste flori????A meritat asteptarea????????????                                                                         
Am îngrijit timp de 7 ani ca mica plăntuţă de 10 cm,
să se transforme într-o liana puternică care ne bucură în fiecare primăvară 
cu  o revărsare de flori parfumate....

Glicina trebuie curăţată cu precauţie,pentru că altfel nu va înflori
 O REVARSARE DE FLORI ,CA O PLOAIE  PARFUMATA TE IMBIE SA RAMAI LANGA GLICINA .TE  INTREBI  CUM A REUSIT NATURA SA CREEZE ASEMENEA MINUNATII !!!!
OARE IN RAI, SUNT ASEMENEA FLORI??????????

PRIVIŢI.......

 A inflorit si casuta lui MAX,cainele nostru !!!!!!!!!!
   2)      O   INTAMPLARE INEXPLICABILA                                                                                                                           In urma cu aproape 30 ani trebuia sa particip la consiliile profesorale din cateva gradinite, scoli cu clasele I-VIII si licee din judetul Constanta.Intr-una din zile am lasat in grija parintilor mei, pe fiul nostru , care avea 3 ani si am plecat spre scoala din  comuna Comana, unde la ora 12 a.m. trebuia sa se analizeze rezultatele obtinute de elevii din gimnaziu, la concursurile si olimpiadele scolare. Pe vremea aceea,Comana era o localitate frumoasa,curata,cu oameni vrednici cu gospodarii  bogate,cu gradini pline de flori si legume.In sat functiona o brutarie de unde cumparam deseori paine si lipii, a caror faima se raspandise in tot judetul.Niciodata nu am mai mancat produse de panificatie asa de bune. Am ajuns  cu bine la consiliu,unde fiecare sef de catedra a prezentat  preocuparile cadrelor didactice si ale elevilor pentru  pregatirea constanta  si eficienta pe parcursul  trimestrului I,dovada fiind rezultatele bune care situau scoala pe un loc fruntas in clasamentul pe judet.In final,trebuia ca eu sa le transmit din partea Inspectoratului scolar si a Organizatiilor de tineret felicitari ,pentru deosebitele  succese obtinute si sa le inmanez cateva diplome.M-am ridicat de pe scaun,dar in acel moment,cancelaria unde avea loc consiliul profesoral a disparut ,iar eu vedeam curtea casei parintesti,unde fiul meu alerga catre poarta,avand  in mana dreapta un pahar mare plin cu apa .....s-a impiedicat si  a cazut  cu fata spre pahar....Apoi ,totul s-a intunecat in jurul meu si mi-am revenit cand directorul scolii ma intreba daca trebuie sa cheme si elevii pentru a le inmana  diplomele .Mi-am dat seama  ca toata viziunea care imi aparuse ,s-a petrecut intr-o secunda.Totul parea ireal ,deoarece cu o secunda inainte,parca  ma aflam in curtea casei parintilor mei.Nu am reusit sa scot un singur cuvant,mi s-a facut rau  si  m-am asezat pe scaun pentru ca simteam ca ma voi prabusi.......Am deschis cu greu gura  si am intrebat unde pot gasi un telefon(pe atunci nu existau telefoane mobile,iar unele scoli din satele  mai indepartate  nici vorba sa fie dotate cu telefon fix).Am iesit din sala,ajutata de o buna prietena,profesoara de fizica  la acea scoala....Nu reuseam sa merg,aveam palpitatii si  credeam ca nu voi mai   ajunge  la Sediul Consiliului Comunal,unde exista singurul telefon din localitate.Cu mainile tremurande am incercat sa  formez   numarul de telefon ........In cele din urma am auzit in receptor vocea  agitata  a mamei care m-a intrebat imediat "De unde am aflat???",dar completand cu"Bine ca a  rasucit mana in  care tinea paharul si nu a cazut cu fata peste cioburile  sparte pe gresia din curte!"Am ramas fara grai,nemaiştiind cum să-i explic ceea ce văzusem cu "ochii minţii".........

       ( Realizat si postat de Sîrbu Elena,profesoară   de  matematică pensionară,din  oraşul Constanţa ) 
                                      R O M A N I A



  PS 1 (foarte important!) Am discutat cu fiul meu,în urmă cu câtva timp şi mi-a spus că îşi aduce aminte
că în acea zi,s-a oprit în faţa porţii,un om bătrân ,
îmbrăcat sărăcăcios,care abia mergea şi care i-a 
cerut un pahar cu apă......
Fiul meu ,a alergat spre casă,unde mama mea a um-
plut un pahar mare cu apă rece,pe care a vrut să-l
ducă bătrânului.Dar,fiul meu a dorit să ducă singur
apa şi s-a întors iute spre poartă....
 În graba lui,nu ştie cum s-a întâmplat, a alunecat,
şi simţind că se prăbuşeşte cu faţa spre paharul pe care l-a ţinut strâns ,a îndepărtat mâna din dreptul feţei,reuşind să nu se rănească grav,în cioburile ri-
sipite prin curte.Văzând că bătrînul doreşte să plece,l-a rugat să aştepte puţin şi i-a adus o cană cu apă......

PS 2(foarte important !) TOATE  FOTOGRAFIILE  DE PE  ACEST  BLOG,SUNT  REALIZATE   DE  MINE, IN 
GRADINA PROPRIE SI SUNT  PROTEJATE  DE DREPTUL  DE  PROPRIETATE  INCONTESTABIL.




Realizat şi postat de SÎRBU ELENA(alias ,Liana Elianas),
profesoară de matematică pensionară,din oraşul
Constanţa,Roumania.
Copyright - All Rights Reserved.
Copyright - Toate drepturile rezervate 






Orice donație merge la "Coana Mița"


10 comentarii:

  1. Buna ziua,

    Interesant blog aveti... am ajuns la el cautand informatii despre glicina. Locuiesc in Valu lui Traian, dar prin zona nu am vazut glicina si m-am bucurat sa citesc ca dvs. aveti in curte la Lumina. M-a dezarmat insa faptul ca se dezvolta atat de greu. Ati incercat cumva sa o inmultiti? Sunt curioasa rau daca v-a reusit. As fi interesata si eu de puieti. Poate va fac o vizita cand trec prin Lumina, pe la neamuri.

    O toamna infloritoare va doresc!
    Georgi

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimati cititori,vă comunic un mesaj pentru cei care doresc o glicină în propria curte.Să aveţi răbdare până la primăvară,când vor răsări plante noi din seminţele care se răspândesc cu dărnicie prin toată grădina,sau,când se vor usca păstăile cu seminţe.....Dar,mai sunt puişori de plantă,care au răsărit anul trecut şi pe care,cu mare drag,le voi oferi......

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua! In primul rand felicitari pentru frumusetile din gradina. Glicina m-a fascinat mereu. Sunt foarte interesat de cateva fire a acestei minunate plante. Cum putem lua legatura? Va las adresa mea de e-mail: stoicanalexandru@gmail.com.
    La revedere

    RăspundețiȘtergere
  4. Stimate domnule Stoican,daca aveti cont pe facebook,putem vorbi pe chat,foarte repede.Daca nu aveti cont,puteti sa va faceti foarte usor si daca suntem sanatosi,va pot da ,la primavara (aprilie-mai -iunie) o planta (sau mai multe) care are de la 1-3 ani....ca să nu asteptati atat de mult cat am asteptat eu....O data cu plantele va pot da toate instructiunile necesare dezvoltării rapide a acestora si conditiile necesare pentru o inflorire abundenta in fiecare an.Pe facebook ma gasiti
    foarte usor.Numele meu este Sirbu Elena,iar ca avatar am un frumos bujor roz,bineinteles din gradina mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună seara,dragă doamnă!
    Căutand date despre glicină ,am ajuns pe blogul duneavoastră şi am văzut cat de frumoase sunt aceste plante in curtea d-voastră
    Aş fi interesaă şi eu de puieti de glicină.
    Astept răspunsul cu mare nerabdare ,am si cont pe facebook.
    Vă doresc o seară frumoasă si multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoase flori aveţi! Cum pot lua legătura cu d-voastră pentru un pui de glicină?

    RăspundețiȘtergere
  7. Da,intradevar....glicina e superba. Felicitari! Am citit si ,, O intamplare inexplicabila,, .......pentru mine ,care va cunosc putin, nu e inexplicabila deloc.Bine ca nu a patit nimic cel mic . Aveti o legatura cu el ...FANTASTICA. Mai astept sa-mi trimiteti orice,poze sau istorioare, le voi citi cu mare drag.O seara buna va urez.Daniela Nedelcu

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru cei care doresc un puisor de glicina,sau semintele acestei plante,va comunic ca,au aparut prin gradina,cativa pe care-i ofer cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  9. sarut mina doamna , trebuie sa recunosc spre rusinea mea ca va invidiez pt. aceste flori mirifice , intodeauna am fost fascinat de lucrurile ce nu pot fi cumparate cu bani , lucruri pe care le obtii cu mult suflet /rabdare/speranta de reusita.am sa incerc sa va gasesc pe facebook cu rugamintea de a achizitiona citeva seminte . va doresc multa sanatate





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate Domnule (Anonim),vă rog să-mi spuneti care dintre flori doriti să plantati si eu,dacă am puișori ai acestor plante îi voi oferi cu mult drag!

      Ștergere