Totalul afișărilor de pagină

vineri, 5 octombrie 2012

GÂNDURI



~~~~~~~~~~~  GÂNDURI  ~~~~~~~~~~
Mii de gânduri se îmbulzesc prin cap,se împrăştie fiecare în câte un colţişor,apoi se înghesuie,lovindu-se unul de altul,străduindu-
se parcă,să fie primul care va fi analizat,tălmăcit şi răstălmăcit...
Unele sunt gânduri albe,roz,bleo..care păstrează amintiri frumoa-
se ale unor gesturi,cuvinte,persoane ce au impresionat plăcut,
aducând mângâiere sufletului necăjit.Unele,sunt parfumate...Îmi
aduc aminte,că mama avea o mică oglindă de cristal,fixată pe un suport cu sertăraşe pline cu parfumuri,rujuri,lacuri de unghii,pu-
dre şi pămătufuri moi....Când deschideam un asemenea sertar,
parfumul ce se răspândea era atât de frumos,încât parcă în faţa
mea apărea mama,îmbrăcată într-o rochie de bal,din tafta foşni-
toare şi mătăsoasă,de culoarea smaraldului,învârtindu-se într-un vals ameţitor...fără de sfârşit,fiind condusă cu eleganţă ,de tata.
În acele vremuri de demult,şcoala unde învăţam,organiza baluri
pentru a colecta fonduri necesare dotării claselor,laboratoarelor
şi atelierelor unde ne instruiam,hotărâţi să demonstrăm că vom
reuşi în viaţă.Într-una din acele duminici destinate reuniunii pă-
rinţilor,eu,împreună cu sora şi fratele meu,am plecat încărcaţi cu
cadouri,pentru unul din verii noştrii,care îşi serba ziua de naştere
......Acolo,distracţia s-a prelungit şi noi am întârziat mai mult de-
cât ne fusese permis.Când am ajuns acasă,am găsit poarta închisă
....părinţii fiind nevoiţi să fie prezenţi la şcoală,la o oră fixată de 
organizatorii balului.Deoarece începea să se însereze,iar petrece-rea de la şcoală se încheia în zori,am hotărât să mergem toţi trei
să cerem mamei,cheia de la poartă.Ştiind că noi nu aveam voie 
să ne apropiem de şcoală în acele zile de sărbătoare pentru adulţi,
ne-am furişat pe lângă zidul şcolii,astfel încât să privim pe o fe-
reastră,şi să încercăm să-i atragem atenţia unuia dintre părinţii 
noştrii.Ajungând în dreptul unei ferestre mai joase,am rămas ulu-
iţi de splendoarea sălii unde avea loc balul,în mijlocul căreia,ma-
ma şi tata,ca o regină şi un rege,dominau prin frumuseţe şi ele-
ganţă,parcă plutind  pe muzica divină a unui vals vienez.
Toată copilăria,adolescenţa  şi apoi maturitatea,imaginea părinţi-
lor mei dansând  în centrul sălii de bal,nu a dispărut din ochii 
minţii,nici după ce ei au trecut "la cele sfinte".....Ce frumoase
 sunt gândurile albe,roz sau bleo...Dar mai sunt şi gândurile ne-
gre care se învălătucesc în fuioare încâlcite,încercând să-ţi cotro-
pească simţurile,străduindu-se din răsputeri să te domine,să te 
răscolească,să te facă să gândeşti la greşelile pe care nu le-ai să-
vârşit,dar poate mai ai timp să le comiţi........



Motanul,salivând,urmăreşte cu atenţie scăldatul vrăbiuţelor din imaginile de mai jos



Vineri 5 octombrie 2012,temperatura este de 30 grade Celsius
(aşteptând în parc rezultatele la analize......
..mai bine nu veneau)
"Vrăbiuţele la scăldat "













......după primirea analizelor.....




Realizat şi postat de SÎRBU ELENA(alias ,Liana Elianas),
profesoară de matematică pensionară,din oraşul
Constanţa,Roumania.
Copyright - All Rights Reserved.
Copyright - Toate drepturile rezervate 




Orice donație merge la "Coana Mița"


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu