Totalul afișărilor de pagină

duminică, 26 iunie 2011

Greutatile prin care treci ,iti aduna prietenii si iti alunga dusmanii !

Adăugaţi o legendă   ...  
Va prezint cateva din soiurile de clematite pe care am reusit sa le plantam  in urma cu 4 ani. In fiecare primavara,ne  straduim sa separam  tulpinile fragile si lungi de 2-3 m,sa taiem   ramurile uscate ,iar pe cele care au muguri ,sa le ajutam sa se prinda de pergola, pentru a inflorii intr-o adevarata feerie de culori.Si,parca intelegand ca suntem in "ANUL FLACARII VIOLET",florile mele s-au straduit atat de mult,incat au reusit sa atraga atentia tuturor celor care treceau pe strada,inclusiv a celor care opreau brusc masinile ,coborau ,se apropiau in graba  de gard si incercau sa afle cum se numesc  si cum se inmultesc asemenea plante!
Aceste minunate flori se inmultesc printr-un procedeu numit marcotare subterana,deoarece ramurile ei fiind flexibile se pot indoi  si scrijeli pe o portiune mica care apoi  se ingropa,lasand varful  in afara.Se preseaza locul cu o greutate(piatra sau un carlig special)pentru ca sa ramana bine acoperit cu pamant un an sau chiar doi,pana va emite radacini.In tot acest timp,planta se uda normal.

Daca nu aveti rabdare,puteti folosi procedeul meu:cautati la toate magazinele de specialitate si "daca cereti vi se va da",la un pret mai mare ,sau mai mic(depinde de firma care vinde si de forma si culoarea florilor).
Clematitele se impaca foarte bine cu trandafirul ,pe tulpina caruia se urca ,unele soiuri atingand inaltimea  de la 2-15m .Ele se pot inmulti si prin seminte,care sunt foarte mici,sau prin butasi. Eu am incercat mai multi ani ,am semanat  ,am reusit sa obtin in ghiveci  plantute firave,care nu au rezistat dupa plantarea in gradina,iar cu butasii nu am avut parte de nici un succes.Daca vreti o asemenea planta,va ofer  cu drag o multime de sfaturi,daca este necesar.







Adăugaţi o legendă


Adăugaţi o legendă

Aceasta clematita are inflorescenta
cea mai mica(cca  8 cm) dar este,cea mai
prolifica....face multe flori si
infloreste toata vara







   
PS1(foarte important !) TOATE  FOTOGRAFIILE  DE PE  ACEST  BLOG,SUNT  REALIZATE   DE  MINE, IN GRADINA PROPRIE
SI SUNT  PROTEJATE  DE DREPTUL  DE  PROPRIETATE
INCONTESTABIL.

PS2).Am fost nevoita sa fac aceste precizari,deoarece ,peste noapte,s-au nascut o multime de ...Sirbu Elena,cu locatii din ce in ce mai neobisnuite...nu numai in tara ,sau in Europa,ci si pe alte continente.


Realizat şi postat de SÎRBU ELENA(alias ,Liana Elianas),
profesoară de matematică pensionară,din oraşul
Constanţa,Roumania.
Copyright - All Rights Reserved.

Copyright - Toate drepturile rezervate 

Un comentariu:

  1. Superbe flori doamna profesoara, dar placerea si dedicatia cu care le ingrijiti, este de invidiat.

    RăspundețiȘtergere