Totalul afișărilor de pagină

vineri, 30 septembrie 2011

"COANA MITA"-pisicuta,medicul familiei!

 "COANA    MIŢA"   PISICUŢA
         
         Domnul Costel,fostul proprietar al "Bojdeucei lui Creangă"de la Lumina,ne-a împroprietărit şi cu o mulţime de porumbei frumoşi care aveau căsuţe special construite  pentru ei.Pentru că în magazie ne-a lăsat şi hrana necesară ,ne-am luat sarcina în serios şi am îngrijit în continuare stolul de porumbei care a ajuns în scurt timp foarte numeros ,ceeace ne-a implicat în procurarea hranei zilnice,cumpărând  saci cu fel de fel de grăunţe.Hărnicia noastră  a atras  din grădina ,o mulţime de şoricei de câmp,doritori şi pofticioşi să ronţăie  grăunţele pe care noi le achiziţionăm cu "bani grei".Când am găsit în magazie primele urme ale intruşilor ,ne-am speriat şi am cerut ajutor prietenilor.Buna mea prietenă,Neti ne-a dăruit o pisicuţa  frumoasă care avea un an,era cam sălbatecă şi nu te lasă s-o mângâi.Era castrată,vaccinată, aşa că Neti ne-a pus pisicuţa  într-un coşuleţ şi am plecat cu ea la Lumina.Tot drumul a mieunat şi s-a zbătut, dar am ajuns cu bine şi am lăsat-o în curte,unde-i pregătisem un loc adăpostit  pentru dormit şi pentru hrană .Nu aveam încredere s-o las în căsuţă,ştiind că era obişnuită să  doarmă într-un culcuş din curte şi, să hălăduiască pe la toţi vecinii lui Neti.
          Din clipa în care s-a văzut slobodă,a cercetat cu atenţie fiecare tufiş din grădină,fiecare colţişor şi apoi a început urmarirea....Să nu credeţi că urmărea şoarecii!!.....nu!!!...mă urmărea pe mine în toată grădina,mergând în pas de defilare,cu capul întors
  spre picioarele mele pentru a găsi momentul propice să -mi  lase o urmă de  o gheară, sau să mă muşte puţin mai mult, de glezne,sau  de  degete...măcar aşa o bucăţică!!!!..până când a reuşit   să-şi înfigă colţii în  mâna  mea  pe  când  încercam să-i pun mâncare în castronel. Mi-a făcut câteva răni urâte ,care m-au obligat să las treburile deoparte şi să alerg la spital unde m-au ţinut 24 de ore ca să-mi facă o mulţime de vaccinuri în braţe şi în picioare,deoarece şi pe acolo erau zgârieturi adânci.
         Mi-am dat seama că aceasta a fost răzbunarea pisicii pentru că o luasem de langă mama  şi surorile ei,împreună  cu care stătuse un an.Când m-am întors de la spital,nu am bătut-o, ci i-am arătat  cu reproş  rănile pe care mi le făcuse şi i-am spus  că va ajunge pe drumuri dacă mai repetă gestul.
             Din ziua aceea am devenit cele mai bune prietene în grădină,deoarece  nu încercase să intre în casă,cu toate ca o  "invitasem ceremonios " !
Eram în timpul vacanţei de vară,când toţi prietenii veneau mai des pe la noi,refugiindu-se din căldura şi praful oraşului,în grădina noastra de la Lumina,unde- i întâmpina mirosul de flori,brazi şi fructe  coapte..caise,mere,piersici,prune....mure,zmeură...
Vara,o luăm la Lumina,unde-i place
foarte mult să doarmă pe alee, lângă
căsuţă!
 într-o duminica asteptam sa vina in vizita prietenele noastre  
Silvia si Mariana,impreuna cu familiile lor.Ne-am trezit dis-de -dimineata si am facut cumparaturi multe ca sa pregatim bucate bune ca de obicei.Cand am ajuns la Lumina,sotul meu Tomita, a inceput sa aduca din portbagaj pachetele cu bunatati pe care eu ,care il asteptam pe treptele din pridvor,le duceam in frigider sau le depozitam in camara.Asteptand pe ultima treapta ,la un moment dat,am inceput sa cad cu capul in jos ,gandind ca poate ma voi lovi asa incat  sa-mi frang gatul si sa nu ma mai ridic de pe ciment.....ma mai gandeam ca mi se vor  sparge ochelarii  de vedere pe care -i cumparasem recent ......ma gandeam ca va trebui anulata vizita pe care o asteptam............................Intr-o fractiune de secunda ,
mi-au trecut prin minte cele mai sumbre ganduri...In cadere am reusit sa scot un strigat si  sa vad pisica ce statea intr-un colt al curtii cand am sosit cu masina,facand acum salturi uriase ,venind spre mine,iar in clipa  cand am auzit oasele barbii si ale genunchilor trosnind,ochelarii zburand la cativa metri ,am socotit ca acela e sfarsitul .Sotul meu a alergat iute spre mine,intrebandu-ma cum  s-a intamplat...Nu imi simteam picioarele si ma gandeam ca ma asteapta o vara lunga si,fierbinte,iar eu  fiind obligata sa suport ghipsul ...
.M-a luat in brate si  m-a dus in casa,asezandu-ma pe pat,spunandu-mi sa stau linistita,pana pune in frigider carnea,
 mezelurile,..tot ce cumparasem,ca apoi sa mergem la spital.I-am spus ca nu-mi simt deloc picioarele...S-a speriat si a dat sa se grabeasca, sa iasa din casa pentru a termina mai repede treburile,dar,pisica ce intrase o data cu noi si se uita inspre mine , a sarit deodata pe pat.....Inspaimantata,am crezut ca a venit sa ma muste  sau sa ma zgaraie iar,dar "Coana Mita" si-a lipit  botul de fruntea mea,apoi pe  barba, apoi,spre stanga si spre dreapta,ca si cum ar fi facut o cruce....S-a indreptat spre genunchi,si s-a asezat pe ei,acoperindu-i cu trupul  ,a inchis ochii  si a inceput sa  scoata un sunet continuu ....ca un scancet de copil .........Sotul meu s-a grabit sa aseze cumparaturile in camara si  eu am ramas nemiscata ,de teama  ca  pisica  ma va  musca iar....Nu stiu cate minute am ramas asa,dar mi-am pipait maxilarul pe care il auzisem trosnind in momentul cand am cazut,dar nu simteam decat o durere confuza,nimic insuportabil...la fel picioarele ...Credeam ca am genunchii sfaramati...dar, nu aveam nici  macar un junghi.... pisica  imi incalzise picioarele in care "actionau mii de ace"..... Sotul meu a revenit in camera  pentru a ma ajuta sa ajung la masina....I-am spus ca voi incerca sa ma asez pe marginea patului,pentru ca pot misca degetele de la picioare fara sa simt vreo durere ,dar nu stiu daca ma pot ridica .In acel moment,pisica s-a ridicat de pe genunchii mei ,a sarit langa pat,privindu-ma fix.
M-am ridicat incet ... durerile nu mai aveau intensitatea initiala  incepand  sa se estompeze.Cu ajutorul lui Tomita,am facut un pas  ,am mai facut unul si tot asa pana ..........in ziua de azi.Nu ne-am mai dus la nici un doctor ,dar,de cate ori ne  doare ceva,pisica vine si se aseaza pe locul dureros,incalzindu-l si probabil,vindecandu-l.De atunci "Coana Mita" si-a castigat dreptul de a sta in casa,oriunde vrea  si a primit titlul onorific de "Doctorul casei"




                                   Am aflat de la prietena mea Neti ca dupa ce am luat -o pe "Coana Mita",zile in sir,pisica cea batrana a cautat-o pe toate strazile si in toate curtile din jur,mieunand
ciudat............

Coana Mita"  isi alege locul de dormit 
acolo unde este mai frumos.


P S ( 1) Nu mi s-au spart ochelarii  !!!!
P S (2) Nici pana in prezent nu am elucidat cauza caderii de pe trepte. Nu am alunecat,nu am avut dureri de cap,ameteli,lipotimii,imunitate sau glicemie  scazuta nici inainte nici dupa eveniment  !!!
Apare intrebarea :Cum s-a intamplat??De ce????

Anul acesta "Coana Mita "a implinit 10 ani.Doarme toata ziua.Din cand in cand,se aseaza pe pervazul ferestrei si urmareste cu atentie vrabiile,porumbeii si  pescarusii care uneori se opresc in apropierea ei,ceeace -i  starneste instinctul de mare vanator !!!

P S ( 3) In toamna care a urmat ,dupa ce ne-am pricopsit cu "Coana Mita",eu impreuna cu Tomita am "vanat " soarecii din magazie,folosind diverse metode,in afara de "metoda cu pisica",pentru ca dumneaei,se odihnea la caldura,in apartamentul din Constanta!
Realizat şi postat de SÎRBU ELENA(alias ,Liana Elianas),
profesoară de matematică pensionară,din oraşul
Constanţa,Roumania.
Copyright - All Rights Reserved.
Copyright - Toate drepturile rezervate 
       




Adăugaţi o legendă
     

Un comentariu:

  1. Frumoasa coana Mita.
    Si acuma fie vorba intre noi, o pisica desteapta nu prinde soareci, isi lasa stapanii sa faca asta.

    RăspundețiȘtergere